Lépéselőny munkáltatói márkaépítéssel

Lépéselőny munkáltatói márkaépítéssel

Lépéselőny munkáltatói márkaépítéssel

Lépéselőny munkáltatói márkaépítéssel – A vállalatok költségvetésükből tetemes összegeket fordítanak az ügyfelekkel való kommunikációra és az arculatuk kialakítására, megismertetésére, mindemellett a munkáltatói márkaépítés (employer branding) nem kap elég hangsúlyt ebben a folyamatban. Az employer branding fogalma egyre gyakrabban kerül előtérbe.

Lépéselőny munkáltatói márkaépítéssel – Fókusz az alkalmazottakon

A lépéselőny munkáltatói márkaépítéssel megszerezhető ha az ügyfelek helyett a munkavállalókra helyezi a hangsúlyt. A koronavírus járvány idején ez kiemelten fontos terület lehet, hiszen egyes munkahelyeken a teljesen vállalati környezet és a fejlesztések is átszerveződhetnek.

teamlab.hu statisztikája szerint „egy dolgozó 3 hónapnál rövidebb ideig való foglalkoztatása 600.000 és 1.000.000 millió forint közötti veszteséget termel.” Szintén a fent említett statisztika azt is mutatja, hogy a dolgozók 92%-a elhagyná munkahelyét egy népszerűbb cégért.

A munkáltatói márkaépítés segít a munkavállalók cég felé kialakuló lojalitásának erősítésében mivel hozzájárul ahhoz, hogy a dolgozók azonosuljanak az alapelvekkel és erősödjön bennük a bizalom a menedzsment irányába. Ez egy hosszú távú befektetés, mivel ezáltal növekedhet a munka hatékonysága és a vállalat kiemelkedhet a konkurenciák sorából.

LépéselőnyItt jön képbe a társadalmi felelősségvállalás fogalma, ami a munkavállalók számára is fontos lehet. Ez a szemléletmód arról szól, hogy „a szervezetek figyelmének fókuszába a profitcélokon túl bele kell illeszteni a különböző érintettek iránti elkötelezettséget”, ide értve a munkavállalókat és azok családjait – olvasható A társadalmi felelősségvállalás szemléletének megjelenése gazdasági képzésben részt vevő egyetemi hallgatók körében című tanulmányban. A Carroll-féle CSR piramisnak (ami a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának modellje) a legfelsőbb szintjén is ez a filantrópikus felelősség áll, ami a társadalom egyes csoportjainak érdekeit, kívánalmait tartja szem előtt. 1*

Employer branding módszerek

A vezetők 84%-a úgy gondolja, hogy a pontosan definiált vállalati stratégia a sikeres munkáltatói márka kulcsa – írja az Imaginasium blogja. Számos márkaépítési módszer létezik, amelyek hatásosak lehetnek hazai cégeknél is.

Az egyik a social media felületek hatékonyabb kihasználása, az aktív és tudatos tartalomgyártás kiemelt helyet foglal el a módszerek között. Megoszthatunk sikertörténeteket, elért eredményeket, illetve munkatársi véleményeket. A lényeg, hogy minél személyesebben, emberközelibben mutassuk be a céget. A legtöbb álláskereső ezeken a platformokon keresztül szeretné megismerni a vállalatot, így ha betekintést engedünk a cég mindennapjaiba, máris kialakulhat egy kép a jövőbeli jelentkezők számára.

Ebben a vonatkozásban egyértelmű, hogy a munkáltatói márkaépítés a HR vagy a marketinges(ek) feladata is, nem csupán a menedzsmentté. A hatékony stratégia kialakításához szükség van marketingszakértőkre és a belső kommunikációs szakemberekre.

Az internet adta lehetőségek segítenek a munkavállaló keresésben, ezért érdemes odafigyelni marketing szempontból a SEO-ra, kiemelten, hogy a Google keresés során a cég minél előrébb kerüljön a találatok sorában. Jól irányzott hirdetésekkel, tartalommenedzseléssel ez elérhető. Az álláshirdetéseknél figyelni kell a megfogalmazásra, itt is érdemes a cég mindennapjaiba is betekintést engedni.

A már állományban lévő dolgozók irányába az employer branding építés kulcsa, hogy a menedzsment őszinte érdeklődéssel és támogató hozzáállással forduljon minden munkavállalójukhoz, illetve rendszeresen kommunikáljon velük. Programok, továbbképzések szervezése során is figyelni kell a visszajelzéseket, hiszen az elégedett dolgozók esetében jelentősen csökken a fluktuáció mértéke.

Magyar példák

Mint említettük, Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek a munkáltatói márkaépítésre. Az Employer Branding Award minden évben díjazza a legütősebb hazai munkáltató márkákat. 2019-ben a fődíjat a Magyar Telekom Nyrt. „MOST munkáltatója” kampánya nyerte, elsősorban rendhagyó gyakornoki kiválasztási folyamata miatt, erről részletesebben itt olvashatnak.

Középvállalatok tekintetében a H1 Systems Mérnöki Szolgáltatások Kft., az NN Biztosító Zrt., a Webtown és a Continental Hungaria Kft. kapott díjat. A nagyvállalatok versenyében a már említett Magyar Telekom Nyrt. mellett a Praktiker, az EATON Enterprises (Hungary), a UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. és a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. állhatott dobogóra, és a Pécsi Tudományegyetemet is különdíjjal tüntették ki.

1*Forrás: E. Barizsné Hadházi, M. Ujhelyi, Zs. Kiss – A társadalmi felelősségvállalás szemléletének megjelenése gazdasági képzésben részt vevő egyetemi hallgatók körében

Érdekesnek találtad a cikkünket?

Osszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!