• Kezdőlap
  • Szolgáltatásaink
  • Dolgozói elégedettség vizsgálat

Dolgozói elégedettség vizsgálat

A dolgozói elégedettségmérés az alapvető szükségletekre és a dolgozók aggodalmaira világít rá. A felmérés mindig testreszabott, de rendszerint olyan kérdéseket vizsgál, mint pl. bérezés, leterheltség, csapatmunka, a vezetés értékelése, erőforrások, stb.

Ez nem véletlen, hiszen ezen területekre koncentrálódik a vezetés figyelme annak érdekében, hogy a munkavállalók elégedettek legyenek és a vállalkozásnál maradjanak. Azonban a dolgozói elégedettségi felmérés nemcsak a vállalat érdekeit szolgálja, hanem a munkavállalókét is. Itt kifejezhetik véleményüket és úgy érezhetik, hogy a vezetőség figyel rájuk. Amint a problémás területek vagy kérdések felszínre kerültek, változtatásokat lehet előirányozni, amelyek nem feltétlenül fontos, hogy költséges megoldások legyenek. Jó példa lehet erre például az ingyen kávé, tea, víz bevezetése, vagy lehetőség a munkavállalók számára a munkakörnyezetük személyre szabására.

Régóta ismert tény, hogyha a munkavállalók elégedettségi foka magas, kevesebb munkavállaló hagyja ott a vállalatot, ami csökkenti az új munkaerő betanításának költségét, illetve az is, hogy a jó vállalati kultúra mágnesként fog új munkaerőt vonzani. Mára már a vállalati stratégia része, hogy a vezetőség a dolgozóktól visszajelzést kér és igényeiket kielégíti, ezzel is növelve a produktivitást. Az üzlet típusától és nagyságától függően az elégedettségi felmérések eltérőek lehetnek vállalatokként, ám összességében céljuk a dolgozók boldogságának és hozzáállásának mérése. Az elégedett munkatársak száma kolerációban áll a fluktuációval járó költségek csökkenésével.

Mi segítünk csökkenti a fluktuációval járó költségeket, hiszen a következő konkrétabb kérdésekre fókuszálunk a felmérés során:
  • munkavégzés menete,
  • kommunikáció,
  • dolgozók támogatása,
  • munkaelosztás,
  • elismerés a vezetőségtől,
  • vállalati kultúra,
  • csapatban dolgozás,
  • előmeneteli folyamat.
Rendszeres és objektív elégedettségi felméréssel, javító intézkedések bevezetésével lépéselőnyre tesz szert az ezen módszereket használó vállalkozás. Hiszen ez alapozza meg a piaci kihívásokra való felkészülést, a megfelelő munkaerő alkalmazását és megtartását - amely mára a HR stratégia alapeleme.