Hatékonyságvizsgálat

Minden vállalat találkozik olyan problémákkal, amelyek megnehezítik működését vagy visszavetik fejlődését. Az akadályok felismerése és konkretizálása után célszerű számokban látnunk a vállalat működését, az elemzés elvégzésével választ kapunk a kérdéseinkre.
A hatékonysági számítások azonban akkor is hasznosnak bizonyulnak, amikor nem konkrét problémával állunk szemben, hanem egy átfogó képet szeretnénk kapni a vállalat működéséről, annak helyzetéről. A vállalat hatékonyságát több területen is minősíthetjük, a szervezeti egységek működését vizsgálhatjuk pénzügyi, sales, hr és a marketing területeken.

Pénzügyi terület

Ahhoz, hogy pontos képet kapjunk a vállalat pénzügyi területéről és az azt befolyásoló tényezőkről, nem csak a működési cash flowt, a forgótőkét, a készletforgalmat vagy a saját tőke megtérülését kell feltérképeznünk, hanem számításba kell venni az adósság és saját tőke arányt, a követeléseinket, valamint a vevői elégedettségi mutatókat, amely a versenyelőny megszerzésének fő eszköze. A számítások azonban csak akkor fogják a vállalatot előre vinni, ha az eredményeket helyesen elemzik is. A gyakorlatban sok vállalat méri saját mutatóit, de eredményeik feldolgozására már nincsenek megfelelő eszközeik.

Sales terület

Az elmúlt években a hatékonysági mutatók objektív kimutatása talán egyik területen sem vált olyan fontossá mint a sales csoportoknál, hiszen az eredményesség itt az üzleti siker alapját jelenti. Ha megfelelően mérjük fel a célszámok elérésének költségeit, vagy ha optimalizálni tudjuk a konverziós arányainkat az értékesítéssel és elérjük azt, hogy a látogatóinkból vevők legyenek, akkor az értékesítési tölcsér szivárgását is megakadályozhatjuk. A helyes adatok és irányok meghatározásával csökkenthetjük költségeinket és növelhetjük bevételeinket.

Marketing terület

Minden szervezet, amelyik lépéselőnyt akar szerezni a többiekkel szemben marketingtevékenységét hatékonnyá, aktivitását célorientálttá kell tennie. Minden megmozdulás a marketingben általában komoly befektetést jelent a vállalatok számára, sokszor úgy, hogy nem látják garantálva a marketingtevékenység sikerét. Azonban, ha itt is ragaszkodunk egy olyan stratégiához, amelyet a hatékonyságvizsgálati mutatók alapján állítottunk fel, akkor pontosan tudjuk mérni, hogy a marketingre fordított összeg mennyire hasznosul hatékonyan, és ha kell, beavatkozunk a marketing folyamatokba. A ROI mutatók, a konverzációs arányok megállapítása abban segít, hogy tisztában legyünk az értékesítés növekményünkkel, vagy a befektetéssel elért leadjeinkkel. Ha sikeres stratégiát követünk, olyan ügyfélkört, vásárlókat szerzünk, akik biztosítani fogják a vevői élettartam magas értékét.

HR terület

 

A HR területén a hatékonysági mutatók felállításával olyan energiákat és kapacitásokat szabadíthatunk fel, amelyek bevételben, profittermelésben is meg fognak mutatkozni. Amennyiben a munkaügy területén dolgozó szakemberek a megfelelő munkavállalókat szerzik meg a cégnek és ezt az értékes munkaerőt meg is tartják, megfelelően képzik és növelik a dolgozói elégedettségüket, akkor a munkavállalók korán elkötelezettek lesznek a vállalat iránt, amelynek alacsony fluktuációval vagy távolléti százalékkal kell majd számolnia.
// Code example
 <div id="myid" class="myclass" hidden> 
Lorem ipsum <strong>dolor</strong> sit amet, consectetur adipiscing elit.
</div>

Kövessen minket itt is!

Hírlevél feliratkozás