Otthonom az irodám

Az otthonom az irodám

Otthonom az irodám

Valóban otthonom az irodám? Napjainkban egyre elterjedtebb a home office, azaz az otthonról végzett távmunka, amely során otthonról látod el a céges teendőidet.

Otthon, édes otthon

Ma azok a cégek, akik rugalmasan és gyorsan reagálnak a világban bekövetkezett változásokra, minden bizonnyal támogatják, vagy inkább maguk írják elő a munkavállalói körökben népszerű atipikus munkavégzést, a home office lehetőségét.

Ezt mondd el a főnöködnek!

Most azokat az előnyöket szedtük össze nektek 5 pontban, amiért a munkáltatóknak is megéri, hogy biztosítsák ezt a lehetőséget:

1. legnagyobb előnye, hogy a home office lehetőség sokkal jobban elkötelezetté teszi a munkavállalót a cége iránt
2. akár betegség esetén, akár más okból kifolyólag a munkafolyamatok nem szakadnak meg, nincs leállás a cégnél
3. az otthoni légkör legtöbbször nyugodtabb, mint a munkahelyi, ingergazdag környezet. Ez segíti a koncentrációt.
4. A cég közüzemi terhei jelentősen csökkenek, hiszen, ha senki nincs az irodában, nincs, aki égesse a villanyt, folyassa a vizet vagy feltekerje a fűtést.
5. nem alakulnak ki munkahelyi konfliktusok, így mindenki konstruktívan tud hozzáállni a közös feladatokhoz!

A home office lehetőség azonban nem csak előnyökkel, hanem hátrányokkal is jár. Az alábbi pontokban összeszedtük, hogy miért idegenkedhet sok cég ettől az atipikus foglalkoztatási formától:

1. A legnagyobb veszélye, hogy a munkavállaló rosszul osztja be a napját és nem végez a feladatokkal
2. Sok szervezet abban hisz, hogy a személyes jelenlét meghatározó, a dolgozók úgy inspirálják egymást a legjobban, ha fizikailag is egy irodában ülnek.
3. A munka speciális jellegéből adódóan a munkáltatónak többlettájékoztatási kötelezettsége van, amely során tisztázzák, hogy a munkáltató milyen formában, mikor kéri az elvégzett feladatokat.
4. Ilyen esetben mindig felmerül az adatbiztonság kérdése is. Annak érdekében, hogy céges adatok ne kerülhessenek illetéktelenek kezébe a szervezet előírhatja, hogy a munkavégzési eszközöket a dolgozó hogyan tárolja munkaidején kívül.
5. több home office-os munkavállaló esetében nagyon nehéz egy-egy meetinget összehozni, akár Skype-on, akár más eszközön, mivel mindenki más időbeosztással dolgozik.

És még van ennél is jobb!

Viszont aki rugalmasan és hatékonyan be tudja osztani az idejét, annak nemcsak a home office lesz tökéletes választás, hanem remekül tudja majd munkáját tanulással, önképzéssel is kiegészíteni.
Egy online zajló képzésen bárki, bármikor részt vehet. Tudása, felkészültsége mégis nyomon követhető lesz a cég részéről, az egyéni teljesítmény mérhető és számonkérhető lesz.
A HRsiker e-learning tananyagainak segítségével bármilyen továbbképzés, tréning megvalósítható.
– Értékesítés, marketing és piackutatás
– Nyelv
– Vállalati etika
– Jog
– Minőségbiztosítás
– Pénzügy
– Munkavédelem
– Vállalati kommunikáció területén elérhető tananyagaink mellett új leckék, teljes online képzési anyag készítése is igényelhető.

Ne maradjatok le semmiről, tanuljatok, fejlődjetek akár otthonról is!

Érdekesnek találtad a cikkünket?

Osszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!