+36 1 445 45 19
info@segments.hu
HRSiker logo
Szlogen
  • Rólunk
    • Rólunk
    • Nézz be hozzánk!
  • Munkáltatók
    • Munkáltatók
    • Dolgozói elégedettség felmérés
    • E-learning
    • Stratégiai tanácsadás
    • Tréningek
    • Szervezetfejlesztés
    • HR tanácsadás
    • Gamifikáció
    • Tesztek és kiválasztás
    • Munkáltatói márkaépítés
  • Munkavállalók
    • Munkavállalók
    • Önéletrajz készítése
    • Karrier tanácsadás
  • Karrier Tanácsadás Blog
  • Kapcsolat

Sikeres vállalat: elkötelezett dolgozók

Posted on 2021.01.19.
Sikeres vállalat: elkötelezett dolgozók

A hatékonyan dolgozó munkaerő elengedhetetlen a cégek mindennapi működéséhez. Ezért azonban tenni kell: a munkavállalói elkötelezettség kialakításához és növeléséhez nem csupán anyagi jellegű motiváláshoz van szükség. Lássuk, mit tehet még a menedzsment a lojalitásért.

Csökkenő tendencia hazánkban

A Kincentric Legjobb Munkahelyek Program felmérésének adataiból kiderül: „tovább csökkent a dolgozói elkötelezettség Magyarországon” – írja a Marketing & Média Online. Mint olvasható, átlagosan a munkavállalók kevesebb, mint negyedére jellemző a céghűség.

Ahogy azt a randstad.hu is megfogalmazta, „becslések szerint 2025-re a dolgozók 75%-a Y-generációs lesz”. Ez át fogja alakítani a munkaerőpiacot, hiszen az 1980-2000 között születettek munkahely választásakor nagy szerepet játszik az inspiráló munkakörnyezet és a digitális technológia. A korábbi generációktól eltérően nehezebb őket egy cégnél tartani: egy kihívásokkal telibb állás, a rugalmasabb munkaidő vagy a fejlődési lehetőségek váltásra késztetik a mostani 20-30 éveseket.

A vállalat sikere nagyban múlhat a dolgozói lojalitásán, ezért ennek kialakítása és fenntartása rendkívül fontos a menedzsmentnek. Az elkötelezettség mértéke azonban nem a magas fizetéssel, vagy jutalmazással növelhető.

Vezetői hozzáállás

Nagyon sok múlik a munkáltató, a menedzsment viszonyulásán a dolgozók felé. A lojalitás növekedését kedvességgel, őszinte érdeklődéssel is el lehet érni. A nyitott ajtó politikát egyre több cégnél alkalmazzák: ha a munkavállalók bizalommal fordulhatnak kéréseikkel, kérdéseikkel feletteseik felé, úgy meg is fogják ezt tenni.

A kölcsönös tisztelet számos cégnél hiányzik. Gyakori eset, hogy a hierarchia lépcsőfokai között olyan markáns különbség van, hogy a dolgozó egyszerűen ideges és szorongó kommunikációs helyzetekben vagy problémák felmerülésekor. Nagy a különbség főnök és vezető között: utóbbi ugyanis feladata a motiválás, a csapat erősítése és a munkavállalók segítése is.

Senki sem szeret negatív hozzáállású kollégákkal, vezetőkkel együtt dolgozni, így az elkötelezettség növeléséhez a pozitív szemlélet is hozzájárulhat. Ha a munkáltató dicsér, kiemeli a személyes vagy csoportos mérföldköveket, ha maga is motivált és lelkes, akkor a cég dolgozói is pozitívabban viszonyulhatnak egymáshoz és a vállalathoz is.

Egyéni és csoportos érdekek figyelése

Bár fontos a csoportszinten gondolkodás a vállalatoknál, mégis egyénenként érdemes először kialakítani és erősíteni az elköteleződést. Érdemes időt szánni a személyes ötletek, panaszok, problémák meghallgatására is, valamint segíteni a fejlődésben, például céges tanfolyamokkal.

A munkakedv fenntartása is kulcsfontosságú lehet: a jó hangulatú hétköznapok, a konfliktusok csökkenése előlendíthetik az aktivitást, a motiváltságot és a hatékony munkavégzést. Csapatszinten a közös célok kialakítása és megvitatása mellett a lojalitás szintje növekedhet céges programokkal is.

Bár a COVID idején sok megoldásra váró helyzettel találkozhat a menedzsment, mégis a fentiek alkalmazását sem szabad elhanyagolni. Hiszen az elkötelezett és motivált munkatársak hatékonyabbak és csapatban is jobban teljesítenek.

HRsiker

Friss ötletek. Jobb HR.

Előző bejegyzés
11 HR témájú film és sorozat
Következő bejegyzés
Hogyan legyek jobb vezető?

Legutóbbi bejegyzések

  • A munkaerőpiac jövője 2023.02.03.
  • Mit olvassunk HR-esként a karácsonyi szünetben? 2022.12.02.
  • Az átlátható kommunikáció 2022.03.02.
  • Tehetséges munkatársak 2021.02.18.
  • Tanulni sosem késő: Vállalati E-learning képzéseink 2021.02.11.

Kategóriák

  • HR (22)
HRSiker logo

IMPRESSZUM

ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT

Adatvédelmi szabályzat

Kapcsolat

CÍM
H-1138 Budapest, Bodor utca 6.

EMAIL
info@segments.hu

TELEFON
+36 1 445 45 19 (9:00-16:00)

Kövessen minket itt is!
Facebook
LinkedIn
Hírlevél feliratkozás

Ellenőrizze a beérkező leveleket vagy a spam mappát az előfizetés megerősítéséhez.

© Minden jog fenntartva.