Hogyan legyek jobb vezető?

Hogyan legyek jobb vezető?

Jobb vezető akarsz lenni? – Mindig van lehetőség a fejlődésre, még a magasabb pozícióban dolgozóknak is. Cégünk hatékony és megfelelő tudást kínál a tanulni vágyóknak: számos terület, például a kommunikációs ismeretek bővítése, vagy az önismeretben való elmélyülés is segíthet nem csupán jó, de egyre jobb vezetővé válni.

Jó vezető vagy Jobb vezető?

Magas, nagy felelősséggel járó posztot elérni egy cégnél koránt sem lehet végső cél: mindig törekedni kell a fejlődésre, nyitottnak érdemes lenni az új irányzatokra, a változásokra. A mindennapi munkát előre tudja lendíteni egy szemléletbeli felfrissülés.

Miért fontos a tanulás jó vezetőként is, mitől lesz hasznos ez az egész cég számára? Nos, minél jártasabbak vagyunk a problémamegoldásban, vagy minél jobban fel tudjuk mérni a kollégák személyiségéhez fűződő tulajdonságokat, annál jobban tudunk gazdálkodni az idővel. Ha például ennek is köszönhetően kisebb a selejtarány a gyártásban, az költséghatékonyabbá teheti a céget (ezen keresztül hatást gyakorol a fajlagos változó költségekre is). A magasabb minőség a vállalat érdekeit szolgálja, és vezetőként az új tudásunkkal felvértezve változtathatunk a megítélésünkön.

Ki vagyok én?

Az önfejlesztés történhet a személyiség- és a szociálpszichológia modelljeinek, irányainak megismeréséhez. Ezek közül mutatunk pár példát, amik ismerete kifejezetten hasznosak lehetnek egy vezető számára. A Johari-ablak módszer például fejleszti az egyének kommunikációját, tisztábban láthatjuk az egymásról alkotott képüket, az önismeret, a személyközi kapcsolat és a csoportdinamika fejlesztésére is szolgál. A DISC modell szerint mindenki besorolható négy stílus egyikébe, ami alapján megtudhatjuk, mi motivál minket munkánk során.

Mindezek mellett a HRsiker Karrier Mentor Klub programban is részt vehetünk. Ilyen képzést kínál cégünk is: többek között önismeret, stressz- és változáskezelés, valamint kreativitásfejlesztés terén. Ezeken megerősítjük ügyfeleink személyiségét, hogy döntéseiket magabiztosan hozzák meg.

Jobb vezető a csapat élén

Jobb vezetőként nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, hogyan motiválhatjuk a dolgozókat. Ha azt tapasztaljuk, hogy hamar demotiválttá válnak, nem lelkesednek a kihívást jelentő feladatok iránt sem, érdemes bővíteni ismereteinket. Különösen a koronavírusos időszakban fontos az otthonról dolgozók lelkesítésére is új módszereket eszközölni, hiszen sokan ilyenkor magukra hagyottnak érzik magukat egy-egy nehezebb munkánál. A dolgozói csoportok élén lenni azt is jelenti, hogy foglalkozni kell a közös projektek során a csapatmunka hatékonyabbá tételével.

Vezető tréningjeink a felelős munkakörben dolgozók vezetői kompetenciáit, magatartásbeli normáit és kommunikációs készségeit fejlesztik. Vezetői kommunikáció, konfliktuskezelés, vezetői önismeret és motivációs tréningek is találhatók szolgáltatásaink között.

Fókusz a kommunikáción

A magasabb pozícióban dolgozóknak kiemelten fontos a kommunikációs készség fejlesztése.

Nem csupán az asszertivitásra és a magabiztosságra érdemes törekedni, hanem arra is, miként értékeli beosztottjait. Az érvek felsorakoztatása, az építő jellegű kritika megfogalmazása a mindennapok része, fejleszteni ezt a területet is ildomos.

Természetesen ezen a területen is kínálunk szolgáltatásokat: kommunikációs tréningjeinken ügyfeleink megtanulhatják a meggyőző, magabiztos kommunikáció mikéntjét. Üzleti kommunikációs, meggyőzésre vagy kritikakezelésre irányuló, valamint prezentációs kurzusaink közül választhatnak az érdeklődők.

Érdekesnek találtad a cikkünket?

Osszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!