sikeres vállalat

Sikeres vállalat: elkötelezett dolgozók

A sikeres vállalat kontextusában, a hatékonyan dolgozó munkaerő elengedhetetlen a mindennapi működéshez. Ezért azonban tenni kell: a munkavállalói elkötelezettség kialakításához és növeléséhez nem csupán anyagi jellegű motiváláshoz van szükség. Lássuk, mit tehet még a menedzsment a lojalitásért.

A sikeres vállalatok száma csökkenő tendenciát mutat hazánkban

A Kincentric Legjobb Munkahelyek Program felmérésének adataiból kiderül: „tovább csökkent a dolgozói elkötelezettség Magyarországon” – írja a Marketing & Média Online. Mint olvasható, átlagosan a munkavállalók kevesebb, mint negyedére jellemző a céghűség.

Ahogy azt a randstad.hu is megfogalmazta, „becslések szerint 2025-re a dolgozók 75%-a Y-generációs lesz”. Ez át fogja alakítani a munkaerőpiacot, hiszen az 1980-2000 között születettek munkahely választásakor nagy szerepet játszik az inspiráló munkakörnyezet és a digitális technológia. A korábbi generációktól eltérően nehezebb őket egy cégnél tartani: egy kihívásokkal telibb állás, a rugalmasabb munkaidő vagy a fejlődési lehetőségek váltásra késztetik a mostani 20-30 éveseket.

A vállalat sikere nagyban múlhat a dolgozói lojalitásán, ezért ennek kialakítása és fenntartása rendkívül fontos a menedzsmentnek. Az elkötelezettség mértéke azonban nem a magas fizetéssel, vagy jutalmazással növelhető.

Sikeres vállalat – progresszív vezetői hozzáállás

Nagyon sok múlik a munkáltató, a menedzsment viszonyulásán a dolgozók felé. A lojalitás növekedését kedvességgel, őszinte érdeklődéssel is el lehet érni. A nyitott ajtó politikát egyre több cégnél alkalmazzák: ha a munkavállalók bizalommal fordulhatnak kéréseikkel, kérdéseikkel feletteseik felé, úgy meg is fogják ezt tenni.

A kölcsönös tisztelet számos cégnél hiányzik. Gyakori eset, hogy a hierarchia lépcsőfokai között olyan markáns különbség van, hogy a dolgozó egyszerűen ideges és szorongó kommunikációs helyzetekben vagy problémák felmerülésekor. Nagy a különbség főnök és vezető között: utóbbi ugyanis feladata a motiválás, a csapat erősítése és a munkavállalók segítése is.

Senki sem szeret negatív hozzáállású kollégákkal, vezetőkkel együtt dolgozni, így az elkötelezettség növeléséhez a pozitív szemlélet is hozzájárulhat. Ha a munkáltató dicsér, kiemeli a személyes vagy csoportos mérföldköveket, ha maga is motivált és lelkes, akkor a cég dolgozói is pozitívabban viszonyulhatnak egymáshoz és a vállalathoz is.

Egyéni és csoportos érdekek figyelése

Bár fontos a csoportszinten gondolkodás,  a sikeres vállalatoknál a kulcs munkakörökben lévő dolgozókra személyre szabják és alakítják ki a hosszútávú elköteleződést. Érdemes időt szánni a személyes ötletek, panaszok, problémák meghallgatására is, valamint segíteni a fejlődésben, például céges tanfolyamokkal.

A munkakedv fenntartása is kulcsfontosságú lehet: a jó hangulatú hétköznapok, a konfliktusok csökkenése előlendíthetik az aktivitást, a motiváltságot és a hatékony munkavégzést. Csapatszinten a közös célok kialakítása és megvitatása mellett a lojalitás szintje növekedhet céges programokkal is.

Bár a COVID idején sok megoldásra váró helyzettel találkozhat a menedzsment, mégis a fentiek alkalmazását sem szabad elhanyagolni. A sikeres vállalat mérvadója az, hogy az elkötelezett és motivált munkatársak hatékonyabbak és csapatban is jobban teljesítenek.

HRsiker

Friss ötletek. Jobb HR.

Érdekesnek találtad a cikkünket?

Osszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!